اول به سراغ يهوديی ها رفتند، من يهودی نبودم اعتراضی نكردم
پس از آن به لهستانی ها حمله بردند، من لهستانی نبودم و اعتراضی نكردم
آنگاه به ليبرال ها فشار آوردند، من ليبرال نبودم، اعتراض نكردم
سپس نوبت به كمونيستها رسيد، كمونيست نبودم، بنابراين اعتراضی نكردم
سرانجام به سراغ من آمدند، هر چه فرياد زدم كسی نمانده بود كه اعتراضی كند
" شعری از برتولت برشت به نام اعتراض نكردم

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر